Kontakt
Kontakt telefoniczny lub e-mailowy i zlecenie wyceny. Ustalenie przedmiotu, zakresu i celu wyceny. Określenie terminu i kosztu wykonania wyceny. Sprecyzowanie listy dokumentów niezbędnych do wyceny, umówienie terminu oględzin nieruchomości.
Oględziny
Oględziny nieruchomości. Podpisanie umowy o sporządzenie operatu szacunkowego – w umowie określony zostaje przedmiot, zakres i cel wyceny, termin realizacji i wynagrodzenie za sporządzenie operatu szacunkowego. Wypełnienie karty oględzin, wykonanie dokumentacji fotograficznej nieruchomości, inwentaryzacja obiektu.
Dokumentacja
Zgromadzenie dokumentów niezbędnych do sporządzenia wyceny. Przede wszystkim nr księgi wieczystej szacowanej nieruchomości, ewidencja gruntów i budynków, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, dokumentacja techniczna itp.
Operat
Sporządzenie operatu szacunkowego. Analiza stanu prawnego i techniczno-użytkowego nieruchomości na podstawie zgromadzonej dokumentacji. Analiza rynku nieruchomości, wybór właściwego podejścia i metody wyceny. przeprowadzenie niezbędnych obliczeń, oszacowanie wartości nieruchomości.
Finalizacja
Przekazanie wyniku wyceny w formie operatu szacunkowego Zleceniodawcy. Operat szacunkowy sporządzany jest w formie dokumentu drukowanego, na życzenie Zamawiającego istnieje możliwość udostępnienia materiału w wersji elektronicznej.